Menüü

Carlsberg Grupp saavutas möödunud aastal korralikud tulemused keerukast keskkonnast hoolimata

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupp saavutas 2024. aastal hoolimata keerulisele väliskeskonnale mõnel kontserni põhiturul korralikud majandustulemused. Kontserni müügikäive kerkis 1,9 protsenti, ulatudes 75 miljardi Taani krooni ehk 10,06 miljardi euroni, grupi tegevuskasvum kasvas 2,8 protsenti, ulatudes 11,41 miljardi krooni ehk 1,53 miljardi euroni.

„Möödunud aastasse langes mitmeid sündmusi, mis kujundavad Carlsbergi tulevikku. Käivitasime uuendatud strateegia Accelerate SAIL ja alustasime selle elluviimisega, omandasime karastusjookide tootja ja edasimüüja Britvic, ostsime välja senise partneri Indias ja Nepalis ning laiendasime partnerlust PepsiCo'ga Kasahstanis ja Kõrgõzstanis," kommenteeris Carlsberg Grupi tegevjuht Jacob Aarup-Andersen. „Need on kõik märgilised sammud, mis on suunatud meie pikaajalise jätkusuutliku kasvu ja edu tagamisse.“

Aarup-Anderseni sõnul võib olukorras, kus väljakutsed mõnedel kontserni põhiturgudel mõjutasid tuntavalt müügimahte, Carlsberg Grupp 2024. aasta tulemustega rahule jääda.

„Inimeste pühendumus ja kirg ning meie äri võime väljakutsetega toime tulla tõi korraliku kasvu, andis võimaluse suurendada investeeringuid äritegevusse ning saavutasime seeläbi kõrgema ärikasumi kasvu, kui augustis prognoositud,“ lausus Jacob Aarup-Andersen.

Kontserni müüdud jookide kogumaht kasvas aastases arvestuses 0,4 protsenti, ulatudes 125,7 miljoni hektoliitrini – sellest õlu moodustas 101,2 miljonit (+0,2%) ning muud joogid 24,5 miljonit (+1,6%) hektoliitrit. Lääne-Euroopa ning Aasia turud olid vastavalt 1,1- ja 0,9-protsendilises languses, Kesk- ja Ida-Euroopa ning India turgudel müügimahud seevastu kasvasid 4,2%. 

Kontserni keskmine müügihind liitri kohta kasvas kaks protsenti ning kasvu panustasid kõik Carlsberg Grupi regioonid. Peamistest brändidest kasvas Carlsbergi müügimaht üheksa, 1664 Blancil kuus ning nii Tuborgil kui Brooklynil viis protsenti. Somersby mahud olid väikeses, kaheprotsendilises languses.

Grupi alkoholivabade õllede müük kasvas aastaga kuus protsenti, teiste alkohoolsete jookide segment ehk nn beyond beer viis protsenti ja karastusjoogid ühe protsendi.

Carlsberg Grupi tegevuskasum oli 11,41 miljardit Taani krooni ehk 1,53 miljardit eurot ning puhaskasum oli 9,1 miljardit krooni ehk 1,22 miljardit eurot. Puhaskasumit mõjutas positiivselt varasemate aastate varade väärtuse allahindluse ümberhindamine mahus 2,3 miljardit krooni, mis on seotud mullu 4. detsembril lõpule viidud täieliku väljumisega Venemaa äritegevusest.

Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul võib lõppenud aastaga rahule jääda. "Lahja alkoholi vaatest on kohaliku turu maht ja tarbimine püsinud üsna stabiilsed. Veidi on kasvanud vee ja energiajookide turg,“ iseloomustas Härms. 

"Kui vaadata eelmise aasta müügimahte koduturul, siis kõige rohkem ja kiiremini on kasvanud meie long drink kategooria brändid vastavalt KOFF  38% ja Garage 47% ning energiajoogibränd Battery näitas 35% kasvu. Ekspordist rääkides on hea meel tõdeda, et pärast väljakutsuvaid aastaid on märgata müügimahtudes kasvu ja seda suisa 25% ulatuses. Uute ekspordiriikidena lisandusid möödunud aastal Malta, Rumeenia ning 125-miljonilise elanikkonnaga Jaapan,” ütles Härms.

Saku Õlletehase müügimahud 2024. aastal kokku olid 103 miljonit liitrit. Auditeerimata andmetel kasvas ettevõtte müügikäive möödunud aastal sarnaselt müügimahtudele ca 10%. Saku Õlletehase kõige populaarsemad tooted koduturul olid jätkuvalt Saku Originaal, Karl Friedrich, Rock ja Saku On Ice.

Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.